tisdag 21 december 2010

What I'm wearing

Jag använder i största möjliga mån mineralsmink.

ID bare minerals - Fairly light.

Rouget kommer från Elf och är även det mineral.

Ögonbrynen fyller jag i med den mörkbruna för att de ska se lite fylligare ut. Har annars ganska mörka redan.

Även primern för ansiktet kommer från Elf. Ger en jämnare bas samt gör att sminket håller längre. Mascaran, eyelinern och ögonskuggsprimern kommer från Lumene.

När det kommer till röda läppa så varvar jag med Maybellene - Fatal red och läppenna från Max Factor - Fire...

...och Make Up Store - China red.

2 kommentarer:

Ruby sa...

Vart kan man få tag i primen från elf? Själv använder jag en från smashbox. Den funkar kanon, tyvärr är den rätt dyr.

Mineralsmink föredrar jag också speciellt till vardags. Använder också bare minerals till och från och det är för att vi har använt det i min utbildning så det blir en del gratis. Annars är everyday minerals ett strå vassare.

Isabelle sa...

Du kan beställa primern från http://www.eyeslipsface.co.uk/product~prodID~176.htm. Skickas från UK så frakten tillkommer med 48 kr och leveranstiden ligger på mellan en och två veckor.

Får testa everyday minerals när ID är slut :)