söndag 12 december 2010

Dag 5 - Vad är kärlek?

Vad som är kärlek är en svår fråga, och bred. Man kan ju diskutera hur den ger sig i uttryck, vilka eller vad man kan känna den för? Kan man bli kär i alla människor? Kan man bli kär i kärleken? Kan man bli kär i materiella ting?

Kärlek för mig är det jag känner i första hand för Christian men även för mina katter, min familj och mina vänner. Jag trivs generellt bra med mitt liv och vår lägenhet och det är väl en viss typ av kärlek egentligen. Jag tror inte att alla människor passar ihop och jag tror inte man kan bli kär i alla. Däremot tror jag definitivt att man kan bli kär i kärleken som känsla och därmed intala sig att man älskar någon och vill viga sitt liv åt någon. När det kommer till materiella ting tror jag att man kan inbilla sig att man älskar sakerna men i själva verket fungerar sakerna som något som saknas i ens liv. Slutligen kan man väl konstatera att det fina med KÄRLEK är att den är så otroligt varierande och att det inte finns någon exakt beskrivning på vad det är. Kärlek är något som är individuellt, den är olika för alla.

Inga kommentarer: