tisdag 14 december 2010

Lite gnäll

Det blir många sådana här nu i dagarna. Tar udden av febern och smärtan i halsen. Var på närakuten ikväll och fick veta att det inte är halsfluss jag har. Det togs inget streptokocktest i lördags när jag var där men nu visade det negativt. Läkaren misstänkte körtelfeber men jag ska tillbaka imorgon och ta blodprov för att bland annat kolla levervärdena. Om det är det jag har innebär det en lång sjukdomsperiod för mig. Feber i två till tre veckor ungefär till att börja med sedan kan det ta upp till fyra månader innan man är helt återställd. Jag håller med andra ord tummarna att det inte är det!

Senare: Det var inte körtelfeber! Tack och lov! Det är något annat segdraget virus...

2 kommentarer:

Caroline sa...

Usch, jag håller också tummarna för att du ska slippa körtelfeber!
Kram

Isabelle sa...

Tack :) Kram