fredag 10 december 2010

Dag 3 - Mina föräldrar

Mina föräldrar heter Lars och Lena. Nästa år blir pappa 60 år och mamma som är åtta år yngre fyller år tre dagar innan pappa. Båda i februari. Pappa är född och uppvuxen i Huddinge med två syskon. Hans mamma, min farmor lever fortfarande och blev i september 90 år medan min farfar gick bort -92. Mamma är född i Kiruna och när hon var nio år flyttade hon och hennes tre syskon med föräldrar ner till Stockholm. Mormor är ursprungligen från Piteå och morfar tornedaling, han gick bort när jag var två år, alltså -87.
Jag är lik båda mina föräldrar i många avseenden. Pappa och jag delar till viss del samma psyke, vi blir deppiga och är nog båda ganska ångestdrivna(kanske jag mer) samt att vi båda är ganska långsinta. Mamma däremot är jag lik när det kommer till humör. Vi har båda kort stubin även om jag faktiskt tycker att vi båda blivit mycket bättre (kanske för att vi inte längre bor under samma tak och kan driva varandra till vansinne :)). Jag är verkligen en kombination av mina föräldrar, dock med min egen person.
Mina föräldrar är väldigt viktiga för mig!

1 kommentar:

B-b-b-etty sa...

oh så du har lite tornedalskt blod i dig, det visste jag inte :D varifrån var din morfar?