måndag 13 december 2010

Dag 6 - 10 saker ni kanske inte vet om mig

  1. När jag föddes hade jag vatten i lungorna och var alldeles blå.
  2. Jag var beräknad att komma på julafton -84.
  3. Jag har haft flera panikångestattacker.
  4. Jag tycker om att sjunga.
  5. Jag är grymt blödig, men försöker alltid dölja det.
  6. Sedan i somras har jag gått ner 10 kg.
  7. Jag har alldeles för mycket smink i samlingen.
  8. Tänker flera gånger i veckan på min farfar fastän han gick bort -92. Han var en fin människa.
  9. Jag har lätt att snöa in på saker, tex att hitta de perfekta skorna osv.
  10. I hemlighet tycker jag att julen är årets mysigaste tid, om man slapp stressen och pressen.

4 kommentarer:

B-b-b-etty sa...

hihi jag känner igen mig på att försöka hitta det perfekta av nåt.

shit, hur gick du ner 10 kg? har själv dragit på mig alldeles för mycket

Isabelle sa...

Hehe, tror många känner igen sig i det :)

För att gå ner tio kg började jag äta bättre, typ viktväktarna och sen var jag ute och powerwalkade en timma om dagen. Men nu har jag varit sjuk till och från i höst och då har jag inte gjort det på ett tag. Ska ta tag i det igen så snart jag blir frisk för man känner sig så mycket piggare!

B-b-b-etty sa...

jag börjar röra på mig lite, så blir jag alltid sjuk efter nån vecka så förfaller det. nu försöker jag iaf gå av en station tidigare. 6 min promenad men det är alltid nåt. får försöka bli bättre efter nyår...

Isabelle sa...

Ungefär samma för mig. Och blir man sjuk så tappar man dessutom sugen lite. Man kan ju faktiskt försöka klämma in så mycket vardagsmotion man kan, trappan istället för hissen/rulltrappan och så vidare. Men det är svårt att gå ner i vikt, i alla fall för mig som är världens störta gottegris :)