söndag 19 april 2009

Ett år

Är tröttare efter helgen en jag var innan och så är det väl inte tänkt? I lördags körde jag och Christian en riktig vårstädning med fönsterputsande och hela baletten. Var hyfsat slutkörda igår när vi var klara. Men skönt är det att ha rent och städat!

Idag har vi däremot haft en lugn förmiddag med tv-tittande. Tog en promenad innan frukost för att handla bröd och det var rikigt skönt. På eftermiddagen träffade vi Christians alla bröder med familjer vi deras mammas grav då det idag är ett år sedan hon gick bort. Läskigt vad tiden gick fort. Vi satte blommor på graven, rosor såklart eftersom det var hennes favoriter. Efter det åkte vi hem till Clas och Jeanette för att grilla. Kan säga att vi låg som strandade valar i soffan när vi ätit klart. Väldigt länge sedan jag var så fruktansvärt mätt! Christian och jag grillade marinerad kyckling, till det serverades det klyftpotatis, sallad och tzatsiki som Christian gjort. Mumma!

Nu ska jag sova. Får se om det blir plugget för mig imorgon. Magen är inte på topp:( Inge vidare med magkatarr igen. Annars jobbar jag 15.30-19.30.

Inga kommentarer: