fredag 11 februari 2011

Kök/vardagsrum

I vardagsrumsfönstret står farmors gamla svärmors tunga och frodas. Visst är det skönt med växter som inte kräver någon speciell omvårdnad utan som nöjer sig med en svätt vatten i mellanåt? Nästan alla mina blommor är lättskötta, hoyor, "garderobsblommor" och en och annan kaktus.

Lampan som gör att man kan krypa upp i soffan och läsa en god bok. För min del blir det mestadels kurslitteratur dock.

Den här söta lilla servisen fick jag som väldigt liten, fick hem den för ett tag sen så att mina framtida barn kan äta från dem. Under tiden får den stå framme i bokhyllan.


På köksbordet ligger en färgglad duk och sprider glädje. En annan trodde ju att våren var på intåg men ack så fel jag hade! Men den får ligga kvar och påminna om att våren kommer komma även om det inte känns så just nu.


Ny lampa övanför köksbordet som matchar läslampan vid soffan bättre. Köpte den billigt på Clas Ohlson av alla ställen, men det blev mycket luftigare och ljusare än två svarta lampskärmar.

När det kommer till inredningen här hemma tycker jag om att blanda gammalt och nytt för att få det lite personligt. Man kan väl säga att inredningen är ganska modern men med inslag av gamla tider. Däremot vill jag ha en mer romantisk känsla inne i sovrummet (som ska renoveras senare i vår). Just nu är jag på jakt efter ett fint lapptäcke då jag inte har kunskap eller tid att sy ett eget(även om det skulle vara att föredra). Tips på var man kan hitta ett sådant? Gärna med mycker rött/rosa/turkos/blått/grönt.

Inga kommentarer: