fredag 16 april 2010

Planet Earth

Igår tittade jag på delar av serien Planet Earth som visades på Animal planet. Det jag slås av är naturens otroliga prakt och uppfinningsrikedom. Hur enastående naturen är. Samspelet mellan arter, mellan växter och djur och så vidare.
Det får mig att fundera och förfaras över vad vi gör med vår otroligt vackra planet. Det är skrämmande att vi människor är så egoistiska att vi är beredda att äventyra vår planet för vår bekvämlighets skull. Dessvärre skulle jag kunna göra mer men jag föröker göra mitt lilla. Det finns ju faktiskt de som inte ens skänker miljön en tanke. Men om vi alla gjorde något så skulle vår planet kanske inte vara på väg att förstöras under våra fötter.
Ingen kan göra allt men alla kan göra något!

2 kommentarer:

Elin sa...

Ojdå! Va dålig jag känner mig helt plötsligt. Men vi sorterar ganska bra iaf :)
va ska ni hitta på idag då?

Isabelle sa...

Hihi :) Ja, men om man sorterar och så så bidrar man ju med något! Idag har dagen varit fullsmockad med skola, mathandling och vecko-städning. Har varit ganska mosig idag efter 5 timmars sömn -_-