måndag 12 april 2010

Dress for success

I lördags var jag till Statsmissionen vid Nytorget. Hittar alltid någonting när jag är där :) Den här gången kom jag hem med klänningen på bilden och en jättefin vit kofta. Klänningen gissar jag på att den är från sent 50-tal eventuellt tidigt 60-tal.
Tjusig är den hur som helst. Ska lämna in den på kemtvätt för att fräscha upp den för jag tänkte kanske ha den på något av bröllopen vi ska på i höst. Det gäller att vara ute i tid. Kan inte klaga på priset heller, 160:-. Det är det fina med att shoppa vintage, ofta ät det billigt samt att man oftast får unika kläder. Dessutom är det ju faktiskt miljövänligt. När jag handlar brukar jag dessutom tacka nej till påsar i den mån jag kan. Har jag handlat något tidigare eller har en påse med mig använder jag den. Men jag ska försöka få tag i en bra tygkasse att ha med mig istället. Även om jag kanske inte är inbiten miljövän hela tiden så försöker jag tänka på de små sakerna man kan göra. Undvika onödiga kassar när man handlar, källsortera osv. Många bäckar små...som man säger.

Inga kommentarer: