måndag 28 mars 2011

Stacken

I lördags drog jag på mig en av mina finaste klänningar. Denna i 100% siden fyndade jag på Beyond retro när de hade utförsäljning och skulle flytta bort på Drottninggatan. Om jag inte minns helt fel betalade jag 136:- för den. Den stora kragen faller otroligt fint över axlarna och kjolen har lite volym av sig själv då undertyget är lite styvt. Helt klart en av mina finaste klänningar som nu behöver lite kärlek i form av en tvätt för den ska nämligen få äran att följa med oss till Las Vegas. Saturday I put one of my favorite dresses on. It's 100% silk and is in a wonderful model.

Håret hade jag lagt i stora pin curls kvällen innan när det var torrt och spejat på lite Glimor. Jag har hällt över den i en sprejflaska för att den ska bli lättare att fördela i håret. I pin curled my hair the night before. I made them big 'cus I wanted big curls :)

Vi var på Stacken, Nalen för att det kvällen till ära var Burlesque soirée tillsammans med Christians arbetskamrat Adam och hans Jannice. Men vi blev väldigt besvikna och gick hem innan det hela var slut.

5 kommentarer:

Josefin på Beyond Retro sa...

Den är fantastisk!

Isabelle sa...

Ja, visst är den! :) Väldigt glad att jag hittade den.

Angeliqa sa...

Jättefin!

B-b-b-etty sa...

Fin! Passar dig perfekt. Med risk för att låta lite cheesy men du ser ut att vara tagen ur en gammal tidning, typ Vi damer 1951

Isabelle sa...

Oj, tack Britta. Det är väl i princip den finaste komplimang man som 50-talsnörd kan få :)