torsdag 20 maj 2010

Typiskt

Köpte ju ett par schyssta Ecco-skor vid årsskiftet för att ha när jag powerwalkar. Under vintern har jag inte varit ute så mycket men nu har jag satt igång igen. Enda problemet är att jag får fruktansvärt ont på utsidan vid smalbenen och upp i knäna, på vänster sida känns det upp i höften. Det känns nästan som kramp och gör att jag inte kan gå så fort som jag skulle vilja.

Efter att ha pratat med min privata tränings- och kostrådgivare(brorsan) så har jag förstått att det beror på skorna, de är inte anpassade efter mina fötter(rättare sagt efter hur jag belastar foten)då jag troligtvis pronerar så i helgen ska jag förhoppningsvis förbi Löplabbet och prova ut ett par bra skor som göra att jag slipper få så ont. Så att jag istället kan få ont på grund av ansträngning och inte felbelastning. Vill ta i så jag nästan storknar :)

1 kommentar:

Maria sa...

Hej! Såg att du läst om Felix, kom att tänka på att jag saknade honom idag! Tack för kommentaren i alla fall.

Apropå DITT inlägg.
Du verkar ju inte göra annat än powerwalka nu för tiden, hihi, så jag antar att du är nöjd? Jag vill också köpa nya skor nämligen.. Var det löplabbet du köpte dina skor på?