lördag 8 maj 2010

Beauty

Det här är en ny serie jag har använd sedan en vecka tillbaka. Är noga med att tvätta rent ansiktet varje morgon och kväll innan jag sminkar mig eller går och lägger mig. Skrubbar ansiktet varannan dag och använder ansiktsmask då också. Jag har ganska fet och glansig hy i ansiktet men som tur är har jag inte särskilt mycket finnar. Får någon enstaka en viss tid i månaden ;) Ögoncremen är inte med på bild men jag tror att det är Nivea jag har för tillfället.

Efter mina vändor med blekning i håret blev det ganska torrt. Nu använder jag den här serien, även schampot och balsamet och det har verkligen gjort under för mitt hår. Gör inpackningen ett par gånger i veckan och ibland sover jag även med den och en turban kring håret. Det mår håret verkligen bra av!

Duschcremen min torra hud älskar. Skrubbar mig en gång i veckan och då tar jag bara en svamp (faktiskt en kökssvamp) där jag tar den grova sidan på kroppen och den andra sidan använder jag i ansiktet. Tar bara lite duschcreme på svampen. Funkar väldigt bra och man behöver inte hålla på och ha en massa olika tuber och flaskor utan man använder det man har.

När jag duschat, vare sig jag skrubbat eller inte så smörjer jag inte mig med babyolja innan jag torkar mig med handduken. Det håller mig hud mjuk och len som en babyrumpa :) Och jag slipper få eksem som jag brukar få när jag blir torr.

Inga kommentarer: