onsdag 14 juli 2010

Klänningsdrömmar och secondhandshopping

Jag är ständigt på jakt efter den perfekta klänningen men jag vet inte med säkerhet hur den ser ut ännu. Förrän jag står där och håller i den, köper den och så fortsätter jakten på en ny. Denna jakt trots att klänningssamlingen består av närmare 60 st. Det är galet, jag vet men jag försvarar det med att de flesta kostat under 200:-. Det är det fina med att shoppa second hand, det är billigt! Något som har resulterat i att jag har blivit snål när jag befinner mig i butiker med nytillverkat. Dessutom får man något med second hand-kläder som man inte får med nytillverkat och det är att man med stor sannorlikhet är ensam om plagget.

2 kommentarer:

B-b-b-etty sa...

jag är också snål när man är van vid att komma undan billigt :D

Isabelle sa...

Skönt att man inte är ensam i alla fall :)