onsdag 18 november 2009

Vi

Är en sucker för listor så nu kör vi!

Vad heter ni? Isabelle & Christian
Hur länge har ni varit tillsammans? I februari är det 6 år.
Hur gamla är ni båda? Jag blir 25 i januari och Christian i maj.
Hur länge har ni kännt varandra? I snart 6 år.
Hur träffades ni första gången?
Ute på krogen genom gemensamma vänner.
Hur tog ni kontakt första gången? Föll sig naturligt att prata eftersom vi var i samma gäng.
Har ni gillat varandra förut? Jag hade hört talas om honom tidigare men aldrig träffats.
Hur länge "dejta" ni innan ni blev tillsammans? Oj, inte länge. En månad kanske.
När blev ni tillsammans?
Den 14 februari 2004.
Vart var er första "dejt"? Filmstaden Sergel.
Vad gjorde ni då? Gick på bio.
Kommer du ihåg er första kyss? Jodå, vi satt och pratade och plötsligt kysste han mig.
Vart befan ni er då? På något värdelöst uteställe i stan.
Har ni haft sex? Näe, väntar på att vi ska gifta oss... Ja, det är väl klart efter snart 6 år.
Vilka stjärntecken är ni? Jag är stenbock och Christian är oxe.
Vem är äldst? Jag med fem månader.
Vem fyller först på året? Det gör jag.
Vem sa "Jag älskar dig" först? Vi sa det till varandra dagen Christan skulle in i lumpen.
Vem är längst? Christian med 6 cm.
Vem sjunger bäst? Får nog säga jag.
Vem lagar bäst mat? Får nog säga jag igen. Fast Christian har blivit jätteduktig med tanke på att han inte ens kunde koka pasta när vi flyttade ihop.
Vem är roligast? Oj, ibland tycker jag att jag är oslagbart rolig (men ingen annan tycker det) men jag får nog ändå säga Christian.
Vem är galnast? Ja, jag vet inte om någon av oss är galna men det beror väl på humör.
Vem är blygast? Helt klart jag.
Har ni någon speciell låt? Näe, det har vi inte men däremot kan några Metallica-låtar framkalla minnen.
Har ni några "fri kort? Näe.
Har ni stora framtidsplaner tillsammans? Oja, köpa villa, köpa en jänkare och skaffa barn bland annat.
Har ni gråtit i varandras armar? Ja, natten när Christians mamma gick bort. Annars står jag mest för gråtandet.
Har ni varit utomlands tillammans? Vi har varit i Bulgarien, Lettland och England tillsammans. Härnäst vill jag till Berlin.
Ger ni alltid varandra en puss när ni ses?
När vi ses och när vi säger hej då.
Håller ni i handen på stan? Alltid.
Vad har ni gemensamt? Samma drömmar om framtiden. Bilintresset, även om det är starkare hos Christian och vi gillar samma musik även om jag är mer intresserad.
Är ni förlovade? Ja, vi gjorde det två dagar efter att Christian muckade från lumpen och 2011 blir vi man och fru.
Bor ni ihop? Ja, det har vi gjort i fyra år i mitten på december.
Har båda körkort? Yes, i september hade jag haft mitt i fyra år och i januari har Christian haft sitt i fem.
Vad gör ni en vanlig vardagskväll? Går en timmes promenad, lagar middag och sedan slappar framför tv:n. Ibland kommer Oskar över på kaffe, men det var ett tag sen nu.
Brukar ni bråka? Inte särskilt ofta.
Ringer eller SMS:ar ni mest? Mest ringer vi.
Vilken är hans finaste kroppsdel? Jag älskar hans breda axlar och hans lilla rumpa :)
Har han någor syskon? Japp, tre storebröder.
Dricker din partner? Jodå, öl. Men inte särskilt ofta.
Röker din partner? Nä, tack och lov inte! Snusk...
Snusar din partner? Han slutade för snart två år sedan.
Brukar någon av er prata i sömnen? Det händer att Christian låter men aldrig prat.
Sovit i samma säng? Jo det blir ju lätt så när man bor ihop.
När sågs ni sist? Imorse när Christian gjorde sig i ordning för jobbet.
Vad gjorde ni då? Jag sov och Christian pussade mig hejdå.
Älskar du honom? Oändligt mycket!

Inga kommentarer: