måndag 2 november 2009

Musik

Jag lyssnar mycket och ofta på musik. Det jag för tillfället lyssnar mest på är Chuck Berry. Jag är uppvuxen med hans musik då pappa lyssnat på honom genom hela mitt liv. Jag har sett honom två gånger, första gången var i Falun när han spelade där för några år sen med Little Richard och Jerry Lee Lewis och andra gången var när han spelade 2007 på Berns i Stockholm. Då var där tillsammans med pappa och Chuckan var då 80 år gammal. Jag kommer utan tvekan bli ledsen den dagen jag får veta att han inte lever längre då han varit en oerhört stor del av mitt liv.

I övrigt lyssnar jag på Buddy Holly, Elvis, Johnny Cash och en del blues i stil med Howlin' Wolf. Monica Zetterlund hade en fantastisk röst och lika så Eva Cassidy. Bob Dylan har gjort fantastisk musik, föredrar dock hans äldre låtar. Finns säker flera jag glömt.
Utöver dessa artister så lyssnar jag på Volbeat som jag tycker är förbannat bra. Har sett de en gång när de var i Stockholm senast.
Metallica är också en grupp som ligger mig varmt om hjärtat och där är det 80-tals låtarna som jag diggar mest. De två senaste albumen tillhör definitivt inte de bästa. Såg de då de spelade på Globen senast och när de spelade på Stadion då de hade sin Sick of the studio-turné.

I övrigt lyssnar jag bland annat på Pantera, Killswitch Engage, Muse och en massa annat...

Inga kommentarer: