onsdag 1 september 2010

Home sweet home

Söta burkar som samsas på köksbänken. Cupcake-burken är supersöt!
Risgrynsburken fyndade jag på Pingstmissionens second hand i Huddinge för 50:-

Pelargonerna har har fått flytta in i köksfönstret. Börjar bli så hiskeligt kallt på nätterna nu!
Eftersom vi bor närmast trapphuset i ett loftgångshus är det nästan ett måste att ha någon sorts insynsskydd.

I vardagsrumsfönstret hänger gardiner från IKEA. Gillar mönstret och det får mig att tänka på gardinerna min farmor hade i vardagsrummet i den gamla villan.

Det nyaste tillskottet i inredningen. 450:- hos Stadsmissionen i Gröndal och lite uppfräschning med olja och den är så gott som ny. Så gott som :)

Soffbordet har jag fått av farmor. Hon har i sin tur fått det av min farbror någon gång i slutet på 50-talet eller möjligtvis i början på 60-talet. Även det har fått sig en omgång med oljan.
Mattan kommer från IKEA och är en gammal födelsedagspresent från mamma och pappa.

I sovrummet fick stringhylla sitta som jag hittade på loppis i Värmland. Sängen ser inte så rolig ut när den är obäddad men jag bjuder på det :)

Även spetsgardinerna i sovrummet kommer från IKEA. Inser nu att det har smugit sig in en hel del saker från det blågula varuhuset i vårt hem men det gäller liksom att plocka godbitarna man hittar.

På en picknick-väska, en gammal röd resväska och en hattask ligger en hög med tiningar från -42, -43 och 50-talet i sovrummet.

I det tredje rummet som jag kallar "lilla rummet" har vi en extrasäng för eventuella nattgäster. Mestadels är det bara katterna som använder den.

6 kommentarer:

Elin sa...

Barnrummet Bella barnrummet ;)
Ni har verkligen fått de fint hemma, länge sen vi va occh hälsa på er inser jag nu :)

Isabelle sa...

Haha, i sinom tid ;)

Idun sa...

Himla fint!
Slogs av hur lika vi har det. Bor också med loftgång, har samma soffbord, stringhyllor, sminkbord och brukar också fynda på Gröndals loppisen :)

Isabelle sa...

Tack :)
Va kul att mitt soffbord har en tvilling ;) Gröndal är toppen, måste bara hinna med ett besök på konditoriet som ligger en bit längre bort på vägen från Stadsmissionen!

maria sa...

Fy katten vad fint ni bor. En lugn och varm känsla får jag, superfint. Hoppas ni får trevligt på Rocket room , nätsa gång hänger jag med!

Isabelle sa...

Tack Maria! Du är välkommen hem till oss när du vill! Då bokar vi den 29:e okt. då!