söndag 13 juni 2010

I ♥ Stadsmissionen

Denna fina klänning köpte jag idag på Stadsmissionen i Gröndal. Den är inte lika blek och tråkig som den ser ut. Tänker på städrock när jag ser bilden men på är den väldigt fin. Kan dock inte datera den, 40-50-tal?

Mycket finare i färgen i verkligheten som sagt. Blixten gör att den ser hemskt tråkig ut.

Fina fickor men den behöver sig en liten omgång med strykjärnet!
Den här fina spetsklänningen köpte jag på Stadsmissionen vid Nytorget på söder.

Den är rejält utsydd på sidorna, ser hemskt konsigt ut när man har den på sig så den ska lämnas i till en skräddare som får ta in den. Kanske blir det att jag bär den på ett av bröllopen vi ska på i sommar/höst.

2 kommentarer:

Anonym sa...

det skulle vara jätteroligt om du skrev priser på det du köpt. väldigt intressant!

Isabelle sa...

Åh, absolut! Spetsklänningen kostade 95:- och den blommiga tror jag att jag betalade omkring 180 eller nåt. Är ganska snål när jag handlar ;) Tror det dyraste jag har handlat på 2hand för är 500:- och det var mitt sminkbord:) Men jag ska försöka komma ihåg och skriva pris framöver!